ViFa medien buehne Film Logo  Film ViFa medien buehne film Logo

  1. Theatrical Feature Film Trade and Media Policies in the United States, Europe, and Japan since the 1950s


    URL/Identifizierer http://ssrn.com/abstract=310161
    Identifizierer alternativ10.2139/ssrn.10.2139/ssrn.310161 DOI
    QuellenartElektronische Volltexte & Multimedia>>Selbständige Veröffentlichungen>>
    UrheberWaterman, David; Lee, Sang-Woo
    Verleger Indiana University <Bloomington, Ind.>
    Veröffentlichungsdatum2002-02-22
    Umfang 41 S.
    Schlagworte FWFilmwirtschaft; Filmproduktion
    Beschreibung "Using a home market model of international trade in media products, this paper reports an empirical study that relates trends in theater box-office market shares to consumer spending on movies in the U.S., Japan, Germany, Italy, France, and the U.K since the 1950s. We find a significantly positive relationship over time between measures of domestic consumer spending on movies and domestic box-office market shares in these countries, and a negative relationship between domestic movie spending and American movie market shares. [...] Although a number of reasons can be identified, growing American dominance can partly be attributed to differences in media policies in the U.S. compared to those of other nations." [Information des Anbieters, gekürzt] Die amerikanische Medienpolitik wird vergleichend mit Japan und den europäischen Ländern Deutschland, Italien, Frankreich und Großbritannien betrachtet. [Redaktion ViFa]
    Inhaltsverzeichnis/StrukturMedienpolitik, Box office
    Themen FWFilm>>Filmwirtschaft, Finanzierung
    RVK FWAP 58000
    DDC FWFilm
    geographischer BezugEuropa, Westeuropa>>; Asien Orient Ferner Osten>>Japan>>; Nordamerika>>USA (Vereinigte Staaten von Amerika)>>
    zeitlicher Bezug20. Jahrhundert, 1900 – 1999>>; 21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2000 - 2009>>
    SpracheEnglisch
    Zugriffsrechtefreier Zugang
    Anmerkungen zur RessourceDer Volltext wird auf mehreren Servern zum Download bereitgehalten.