ViFa medien buehne Film Logo  Film ViFa medien buehne film Logo

  1. Argentina : Film and Television Sector Profile


    URL/Identifizierer http://ec.europa.eu/culture/media/programme/docs/pa/links/latin_am/argentina_2005.pdf
    Identifizierer alternativISBN 0-662-42299-6 
    QuellenartElektronische Volltexte & Multimedia>>Berichte aus Forschung, Projekten, Tagungen>>
    UrheberDelfino, Silvia
    Veröffentlichungsdatum2005
    Umfang 21 p.
    Schlagworte FWFilmwirtschaft; Argentinien
    Beschreibung "While Argentina’s cinema audience declined during the first years of the country’s four -
    year recession, Argentinians - who are enthusiastic consumers of cultural industries -
    returned to the movie theatres beginning in 2000. Movies comprise the only cultural subsector
    that didn’t suffer long term effect due to the 2001/2 economic crisis and by 2003,
    the number of film goers rose to 32.6 million people." (Information des Anbieters)
    Inhaltsverzeichnis/StrukturMARKET OVERVIEW; OPPORTUNITIES; KEY PARTICIPANTS; PRIVATE- AND PUBLIC-SECTOR CLIENTSM; KEY CONTACTS AND SUPPORT SERVICES; Bibliography
    Themen FWFilm>>Filmwirtschaft, Finanzierung; Film>>Film in einzelnen Ländern
    RVK FWAP 58300; AP 59788
    DDC FWTechniken, Verfahren, Geräte, Ausstattung, Materialien, Verschiedenes; Historische, geografische, personenbezogene Behandlung
    geographischer BezugSüdamerika>>Argentinien>>
    zeitlicher Bezug21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2000 - 2009>>
    SpracheEnglisch