ViFa medien buehne Film Logo  Film ViFa medien buehne film Logo

  1. “Lights, camera, action...!” : Marketing film locations to Hollywood


    URL/Identifizierer http://hdl.handle.net/1880/47849
    QuellenartElektronische Volltexte & Multimedia>>Aufsätze aus Zeitschriften / Sammelbänden>>
    UrheberTung, Vincent Wing Sun; Hudson, Simon
    Verleger University of Calgary
    Veröffentlichungsdatum2010
    VersionOnlineversion
    Umfang 21 S.
    Schlagworte FWFilmwirtschaft; Filmproduktion
    Freie Schlagworte FW Hollywood
    Beschreibung "The purpose of this paper is to understand and identify the marketing strategies and specific promotional tools used by film commissions to attract the production of films and television. Film commissions employ three key strategic marketing approaches when promoting their locations to film producers - product differentiation, service differentiation and cost advantages. They use six main specific promotional tactics – advertising, sales promotions, joint promotions, public relations, online marketing, and direct marketing and personal selling. A model explaining the relationship between film commissions and film producers involving these strategies and promotional tools is suggested." [Information des Anbieters]
    Inhaltsverzeichnis/StrukturIntroduction; Literature Review; Objectives; Method; Results; Discussion; References; Tables
    Themen FWFilm>>Filmwirtschaft, Finanzierung; Film>>Film in einzelnen Ländern
    RVK FWAP 58300; AP 59783
    DDC FWTechniken, Verfahren, Geräte, Ausstattung, Materialien, Verschiedenes; Historische, geografische, personenbezogene Behandlung
    geographischer BezugNordamerika>>USA (Vereinigte Staaten von Amerika)>>
    zeitlicher Bezug21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2000 - 2009>>; 21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2010 - 2019>>
    SpracheEnglisch
    Zugriffsrechtefreier Zugang
    Anmerkungen zur RessourceErchienen in: Marketing intelligence and planning, vol. 28, no. 2, 2010, S. 188-205. [ISSN: 0263-4503]