ViFa medien buehne Film Logo  Film ViFa medien buehne film Logo

  1. A note on the relationship of mainstream and art house movie theaters


    URL/Identifizierer http://mpra.ub.uni-muenchen.de/27908/1/MPRA_paper_27908.pdf
    Identifizierer alternativhttp://mpra.ub.uni-muenchen.de/27908/ URL
    QuellenartElektronische Volltexte & Multimedia>>Aufsätze aus Zeitschriften / Sammelbänden>>
    UrheberMüller, Christopher; Böhme, Enrico
    Veröffentlichungsdatum2011
    Umfang 7 p.
    Schlagworte FWFilmwirtschaft
    Freie Schlagworte FW Deutschland
    Beschreibung "We use a set of German micro data to study the relationship between mainstream and art house movie theaters. We find that both types of cinema have a significant price effect within their own group, but there is no significant price effect between the two types. Furthermore, we provide an example for the biased results that occur, if both types of movie theaters are pooled into one regression. Doing so, we demonstrate that it is important, to carefully distinguish mainstream and art house facilities in empirical studies of the movie theater industry." (Information des Anbieters)
    Inhaltsverzeichnis/StrukturIntroduction; The Data; Empirical Analysis; Conclusions; References
    Themen FWFilm>>Filmpublikum; Film>>Filmwirtschaft, Finanzierung; Film>>Film in einzelnen Ländern
    RVK FWAP 57600; AP 58300; AP 59710
    DDC FWTechniken, Verfahren, Geräte, Ausstattung, Materialien, Verschiedenes; Historische, geografische, personenbezogene Behandlung
    geographischer BezugEuropa, Westeuropa>>Mitteleuropa, Deutschland>>
    zeitlicher Bezug21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2000 - 2009>>; 21. Jahrhundert, 2000 – 2099>>2010 - 2019>>
    SpracheEnglisch
    Anmerkungen zur RessourceErschienen in: Economics Bulletin , Vol. 31, No. 1 (04. January 2011): pp. 29 - 34.